el. parduotuvės krepšelisEl. parduotuvių kūrėjai vieningos nuomonės – el. parduotuvės susikūrimas yra tik pradžia, vos 10-20 proc verslo. Visa kita yra kur kas svarbiau ir įdomiau.

Savininkai dažnai nežino, kas jų laukia ateityje. Mes papasakosime, kas vyksta po el. parduotuvės sukūrimo.

Kur lankytojai?

Pasileidote elektroninę parduotuvę? Labai sveikiname. Kitas klausimas: kur jūsų lankytojai? Ar žinote, tad vos 1 proc. lankytojų gali susidomėti jūsų prekėmis, o iš to vieno procento 1-10 proc taps pirkėjais. Taigi, aritmetika paprasta. Jums reikia 1000 lankytojų, kad vienas jų kažką nupirktų. Tai sudėtinga užduotis, ypač, jei kainos yra kiek aukštesnės, nei konkurentų.

El. parduotuvės savininkai net 80 proc. darbo laiko sugaišta lankytojų paieškai. Tai labai daug, nes iš pradžių pirkėjų mažai, o ir tie nedrąsūs.

Patikimi tiekėjai

Vos paleidę veikiančią el. parduotuvę susidursite su kitais iššūkiais. Dabar pasižiūrėkime, ar jūsų prekių tiekėjai jums negadina gyvenimo. Greičiausiai tas pačias tiekia ir kitoms el. parduotuvėms, bet ten jos pigesnės. Kodėl? Todėl, kad jie konkurentai turi geresnes sąlygas. O jei parduodi daugiau prekių, gali eiti pas tiekėją ir kalbėtis dėl gerų sąlygų. Štai kur jūsų naujas tikslas. Ne uždirbti milijoną per pirmus metus, o užmegzti palankius santykius ir gerus ryšius su patikimais tiekėjais.

Kainodaros pasiutpolkės

Daugelis naujų el. parduotuvių savininkų pradeda bendrauti su grupinių pirkimų portalais, kurie siūlo paspartinti pardavimus. Pardavimus jie, aišku, paspartina, tik ar pelno iš to yra? Juk jie rodo didesnes nei 50 proc. nuolaidas. O tai reiškia, kad prekę reikia parduoti už savikainą. Čia ir prasideda galvos skausmas – kokiu antkainiu dirbti, kad būtų galima pritaikyti ženklias nuolaidas ir nelikti be pelno.

Nepatenkinti vartotojai

Kai pirkėjai patenkinti, viskas jiems gerai. Bet kai įvyksta koks nesusipratimas, dangus ima griūti. Vos ne į laikraščius eina pasakoti savo nelaimių tie vargšai pirkėjai, kuriems papuolė ne itin kokybiška prekė (ech tie tiekėjai!..), ar pavėlavo kurjeriai. O gal darbuotojai ne tą prekę iš viso įdėjo. Žodžiu, klausymasis pirkėjų skundų yra labai rimtas reikalas. Nieko tokio. Mokslininkai apskaičiavo, kad nepasitenkinimas yra normalus dalykas, nes visiems neįtiksi. Tik jis turi būti ne didesnis, nei 5 procentai. Tai reiškia, vienas iš 20 pirkėjų nepatenkintas – normalu. Jei jų daugiau – kažką reikia keisti. Bet ką?..

Nauji darbuotojai – nauji vargai

Ateina laikas ir vienas nespėji… Tada tenka samdyti darbuotoją, kuris dirba ne sau, o kitam žmogui, tad jo motyvacija matuojama pinigais. O jei pinigų mažai? Prasideda didieji mažų el. parduotuvių vargai. Dažnai po kelių mėnesių jie pasibaigia, nes atsiradus papildomai porai rankų, sekasi geriau, tačiau viskas priklauso nuo žmogaus, kurį pasamdote. Visada reikia prisitaikyti, dažnai tenka nusileisti. Juk ne šiaip pašnekovą samdote, o pagalbininką, kuris padarys kai kuriuos darbus, kurių fiziškai nespėjate ar jums jie paprasčiausiai nesiseka.

Sėkmės pradedant verslą. Jūsų el. parduotuvės gal ir pačios gražiausios, bet ar jos veikia tinkamai ir turi erdvės plėstis?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *