prekės pristatymasVienas iš didžiausių rimtos elektroninės parduotuvės privalumų yra prekių pristatymas (nesvarbu, mokamas ar nemokamas). Būtent nuo prekių pristatymo greičio ir terminų priklauso el. parduotuvės reputacija.  Ką reikėtų žinoti apie pristatymą ir kurjerio darbą?

– kai pristato prekę, rekomenduojama ją iš karto apžiūrėti ir sutikrinti, ar tikrai toks modelis buvo atvežtas. Pristatymo metu kurjeris duoda pasirašyti perdavimo aktą ir sąskaitą faktūrą. Būtina sutikrinti, ar visuose dokumentuose prekės modelis nesiskiria. Toks atsargumas reikalingas tam, kad pirkėjas apsisaugotų nuo situacijos, kai atvežama ne ta prekė, nors dokumentuose nurodomas kitas modelis. Tokiu atveju, prekę galite iš karto grąžinti kurjeriui, kad pakeistų – sutaupysite prekės grąžinimo siuntimo išlaidas.

– jei prekės pakuotė pažeista, bet prekė sveika, rekomenduotina prekę priimti, tačiau nepamirškite pažymėti pristatymo dokumentuose, kad pakuotė buvo pažeista ir kuriose vietose buvo pažeidimai. Jei po ranka turite fotoaparatą ar fotografuojantį telefoną, dėl viso pikto nufotografuokite pakuotės pažeidimą, ir atsiųskite el. parduotuvės darbuotojams. Toks gestas labai vertinamas el. parduotuvės darbuotojų, kadangi taip prisidedama prie geresnio pristatymo ir kokybiškesnių aptarnavimo paslaugų. Jei vėliau pasirodytų, kad pažeista ir prekė, ją galite grąžinti per 7 dienas ir be pakuotės.

– kurjeriai dažnai nesivežioja grynų pinigų, tad jei pasirinkote apmokėjimo grynais būdą pristatymo metu, paruoškite tikslią sumą. Jei perkate už 17 eurų ir duodate 100 eurų kupiūrą, gali būti, kad kurjeris paprašys iškeisti į smulkesnes kupiūras, nes pats neturi tiek grąžos. Kurjeris – ne inkasatorius ir neprivalo nešiotis tiek grynų pinigų.

– kurjeris – samdytas prekių pristatytojas, nešėjas ir vairuotojas, kuris negali padėti ir išsamiau papasakoti apie pristatomą prekę. Iškilus klausimams, iš karto klauskite el. parduotuvės, kuri prekę pardavė, konsultanto, kuris turi kompetencijos atsakyti į klausimus apie prekės savybes. Taip pat kurjeris nepriima pretenzijų dėl prekės modelio, kainos ir kitų dalykų, tad reiktų vengti trukdyti kurjerį tokiais skundais.

– jei patys negalite atsiimti prekių, tai gali padaryti ir kitas žmogus, tačiau kurjeriams kito žmogaus duomenys turi būti pranešti iš anksto. Priešingu atveju kurjeris užsakytos prekės neatiduos, kadangi jam reikalingas būtent jūsų parašas, o ne kurio kito žmogaus. Perkant elektroninėje parduotuvė dažniausiai yra komentaro laukelis, kuriame ir galima nurodyti, kas atsiims prekę.

– perkant prekę internetu dažnai prašoma pateikti telefono numerį. Jis reikalingas kurjeriui, kad galėtų paskambinti ir susitarti dėl prekės pristatymo laiko. Pasistenkite nurodyti galutinį prekės pristatymo adresą, kadangi kurjeris tikrai neskaitys komentaruose surašytas jūsų buvimo vietas tam tikromis valandomis. El. parduotuvės darbuotojai visą informaciją perduoda kurjeriams, kurie patys viskuo pasirūpina nuo prekės paėmimo iš sandėlio iki pristatymo į jūsų nurodytą vietą. Paprastai komentarai yra skaitomi, bet į juos labai neatsižvelgiama, tad venkite nurodyti pristatymo laiką, kitas vietas, pasikeitusį apmokėjimo būdą ir kitą informaciją.

– atkreipkite dėmesį į pristatymo kainas. Jei perkate kelias prekes iš karto pristatymo kaina gali būti ta pati visoms prekėms. Kurjeris, atvežęs prekę negali reikalauti papildomo mokesčio už prekės pristatymą, nes paprastai mokesti jau būna įskaičiuojamas į bendrąją sąskaitą pirkimo metu.  Pavyzdžiui, vienoje parduotuvėje virš 100 eurų vertės prekės kaina yra jau kartu su pristatymu ir nieko papildomai mokėti nereikia. Kitose parduotuvėse pristatymo kaina gali būti nurodoma atskirai pagal prekės rūšis, svorį ir kitus parametrus.

– kurjeris prekę privalo atvežti iki jūsų laiptinės, tačiau užnešti į butą neprivalo. Galite su juo susitarti asmeniškai, kad padėtų pirkinį užnešti laiptais arba liftu. Rekomenduojama už tokią pagalbą atsilyginti, nes kurjeris neprivalo jums padėti užnešti prekes. Jei prekė surenkama, kurjeris neprivalo padėti jos surinkti ir pastatyti bute arba išbandyti.

– Lietuvoje pristatymas į Neringą ir Nidą yra apmokestinamas specialiu tarifu dėl geografinės padėties ir logistikos mokesčių už keltu perkeliamą automobilį su prekėmis. Tai būtina žinoti Neringos gyventojams ir tiems, kas naudojasi dovanų siuntimo paslauga ten gyvenantiems adresatams. Paprastai neringiškiai naudojasi Klaipėdoje gyvenančių giminių ir draugų adresais, tačiau didesnėms prekėms kartais galima pasinaudoti pristatymo iki durų paslauga.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *